Grožio puoselėjimo pamokos iš Tekančios Saulės šalies
„Pagaminti produktą, kuriuo japonė nebus patenkinta, yra ne tik verslo nesėkmė, bet ir didžiulė negarbė“, – pasakoja Japonų klinikos „Beža“ įkūrėja, japonų prevencinės medicinos ekspertė Erika Stankevičiūtė ir dalijasi savo pažintimi ir draugyste su Tekančios Saulės šalimi.
„Beža Familia“ vadinama japonų klinika. Kodėl Japonija? Kas Jūsų gyvenime atsirado anksčiau – Japonija ar grožis ir klinika?
Manau, su Japonija mus suvedė likimas. Prieš 27 metus, kai dar net neplanavau vykti kažkur į Japoniją, studijavau tarptautinę ekonomiką ir rašiau darbą apie japonų bei lietuvių kultūros skirtumų įtaką verslui. Dar vienas gražus sutapimas buvo 1985-aisiais, kai per mano mamos, šeimos verslo įkvėpėjos, kosmetologinio centro Alytuje atidarymą skulptorius Vidmantas Gylikis kaip centro simbolį pristatė „Geišos“ skulptūrą. Mamai tai buvo didelė staigmena. Paklaustas, kodėl pasirinko būtent geišą, skulptorius atsakė: „Juk grožis ateina iš Rytų, tad nusprendžiau, kad kosmetologinio centro simbolis ir turėtų būti geiša.“ Matyt, jau tada likimo buvo numatyta sujungti mus su Japonija.
Įdomiausia, kad Japonija jauki ir sava man tapo tik palyginti neseniai. Tik prieš keletą metų pajaučiau, kad Japonijoje man miela, kad Tokijas manęs pasiilgsta, o aš pasiilgstu jo. Iki to laiko daug kas man ten atrodė keistai, o ir pati kultūra buvo ne visai suprantama. Visuomet nustembu, kai turistai grįžta iš Japonijos apimti euforijos. Aš niekuomet jos nepatyriau. Gal dėl to, kad į gyvenimą žiūriu pragmatiškai, esu matematinio mąstymo ir daiktus bei reiškinius esu linkusi vadinti tikraisiais vardais. O mama Japonijoje visuomet jautėsi ir jaučiasi kaip namie, sako: „Man taip čia gera ir saugu.“ Iš pradžių man tai skambėdavo keistai, bet gal dėl to, kad mama augo Sibire, galbūt geografinė Japonijos vieta yra artimesnė jos vaikystei.
Ką Jums reiškia Japonija?
Japonija man – tai grožio žinių paieška, istorijos ir tradicijų pažinimas. Pamenu, kai su mama pirmą kartą nuvykome į Japoniją, turėjome konkretų tikslą: suprasti, ką žmogus turėtų daryti arba nedaryti, kad ilgiau išliktų sveikas ir jaunatviškas. Senėjimo ir ligų prevencija Europoje dar tik žengia pirmuosius žingsnius, o japonai tai daro jau tūkstančius metų. Japonija – tai mano asmeninių ir vidinių paieškų atsakymas, grožio ir sveikatos „mokytojas“. Iš japonų mokausi subtilaus grožio pajautimo, dėmesio detalėms, nuoseklaus tikslo siekimo, ne tariamos prabangos, o geros savijautos. Apskritai Japonijoje tikroji prabanga yra būti čia ir dabar, suprasti, kas esi, gyventi greitu tempu, tačiau be streso, turėti puikų dienos režimą. Dažnai pagalvoju, kad man trūksta kaip tik tų savybių, kurias turi ir puoselėja japonai. Ši šalis į mano gyvenimą įnešė tikrai daug daugiau nei tik kremo dėžutę.
Koks japonų grožio suvokimas?
Kas gražu Japonijoje? Tikriausiai tai, kas visai priešinga likusiame pasaulyje. „Gražu“ ir „švaru“ japonų kalboje reiškia tą patį. Tiesa, žodis „švaru“ dažniau vartojamas tada, kai kalbama apie psichologinę būseną, dvasines vertybes, gebėjimą gyventi stebint, kaip „auga“ akmuo, būti išvien su gamta, mėgautis arbatos gurkšniu, nesivaikyti turto ir karjeros, vertinti gyvenimo džiaugsmą ne materialinio pasaulio atributais. Japonų grožis – tai gera savijauta, kasdienis grožio ir sveikatos puoselėjimas, meilė sau, režimas. Net mažiausios detalės tai atskleidžia. Pavyzdžiui, žingsneliai, vilkint kimono, būna maži, taip atsispindi japonų požiūris į gyvenimą, siekis, kad diena eitų lėtai, o gyvenimas būtų ilgas.
Jūs vieni iš pirmųjų į Lietuvą įvežėte skystus kolageno papildus, kaip apie juos sužinojote?
Visada ieškojome grožio ir sveikatos įpročių, taisyklių, tradicijų, padedančių puoselėti grožį ir sveikatą. Bene prieš 20 metų Tokijuje vykusioje parodoje susipažinome su nuostabia Shibutanių šeima, kuri pristatė savo pačių labai mėgstamą produktą – „gyvą“ kolageną. Tuo metu skystas kolagenas dar buvo visai nežinomas Europoje. Kadangi Shibutanių šeimos verslas – nišinis, be tikslo didinti apimtis ir eksportuoti, kone 10 metų mes tiesiog draugavome ir dalijomės kultūrų skirtumais.
Visus savo produktų receptus ši šeima kūrė su Hokaido universiteto mokslininkais ir su tikslu perduoti verslą iš kartos į kartą. Japonai apskritai niekuomet nesivaiko madingų krypčių, o daugiausia laiko ir lėšų investuoja į produkto formulę. Jiems svarbu garantuoti efektyvumą ir saugumą. Dažnai japonai pašmaikštauja, kad pati įnoringiausia klientė yra japonė. Pagaminti produktą, kuriuo japonė nebus patenkinta, yra ne tik verslo nesėkmė, bet ir didžiulė negarbė. Taigi visi japonų produktai kuriami su nepaprastu atidumu ir atsakingumu. O grįžtant prie kolageno, džiaugiuosi, kad galiausiai, po 10 metų draugystės, visgi pavyko „gyvą“ Shibutanių šeimos Hokaido kolageną atvežti ir į Lietuvą. Dabar, jau beveik 10 metų, jis yra naudojamas ir mėgstamas ir mūsų klienčių.
Kuo dar išskirtinis Hokaido kolagenas? Kodėl būtent jis?
Mums, lietuviams, dažnai atrodo, kad visi kolagenai vienodi, tačiau tai – netiesa. Kaip šilkas, vynas ar jautiena būna skirtingos kokybės, taip ir kolagenas. Yra ir geros, ir prastos kokybės, ir biologiškai efektyvaus, ir mažiau efektyvaus kolageno. Hokkaido Collagen Premium kolagenas labiausiai išsiskiria žaliavos kokybe ir gamybos būdu. Jis gaminamas jau daugiau nei 30 metų ir yra itin vertinamas pačioje Japonijoje. Mokslininkų sukurtas kolagenas pasaulį išvydo tada, kai japonai nukentėjo nuo Hirosimos ir Nagasakio tragedijų. Tuomet tauta stovėjo ant išnykimo grėsmės slenksčio, tačiau sustiprino sveikatą ir tapo ilgaamžiai.
Jūrinės kilmės kolagenas, siekiant išsaugoti biologinį efektyvumą, yra gaminamas unikaliu fermentinės hidrolizės būdu, todėl vadinamas „gyvuoju“. Jame yra keturių tipų kolageno peptidų, pagamintų iš laisvėje plaukiojančių gėlavandenių žuvų žvynų. Kiekvienoje 10 g ampulėje yra maksimalus kolageno kiekis. Produktas supilstomas taip, kad nekontaktuotų su oru ir išliktų efektyvus iki pat vartojimo momento. Efektyvumą didina ir kitų veikliųjų ingredientų, tokių kaip antioksidantas resveratrolis, granatų ekstraktas ir D-neuramino rūgštis, derinys. Šio kolageno gamyba atitinka GMP standartą, kuris nurodo, kad produktas yra gaminamas laikantis visų saugumo standartų. Be to, jis labai skanus. Man asmeniškai skaniausias – bandytas kolagenas.