Mokykla, ugdanti visapusiškas asmenybes
Tarptautinę Amerikos mokyklą Vilniuje (AISV), pirmą tarptautinę mokyklą sostinėje, įkūrė JAV ambasada prieš 30 metų, kad galėtų suteikti išsilavinimą savo darbuotojų vaikams. Šiandien mokykloje mokosi apie 400 mokinių iš beveik trisdešimties skirtingų pasaulio šalių.
Mokykla siūlo ugdymą anglų kalba nuo 1,5 metų iki 12 klasės. AISV auklėtiniai baigia mokyklą pagal Tarptautinio bakalaureato programas arba įgyja JAV vidurinės mokyklos diplomą. AISV absolventai įstoja į įvairius pasaulio universitetus tiek valstijose, tiek Europoje, Azijoje ar čia pat, Lietuvoje.
Aukščiausios kokybės tarptautinio išsilavinimo poreikis auga, todėl AISV pernai atidarė naują ir modernią pradinę mokyklą. „Mokykla parke ir parkas mokykloje“ – tokia architektūrine koncepcija (architektas Linas Naujokaitis, studija „Formatas A1“) vadovaujantis sukurta pradinės mokyklos poreikiams pritaikyta mokykla, kuri įkvepia mokinius ir mokytojus mokymosi kūrybai ir saviraiškai.
Per didžiulius mokyklos langus atsiveria nuostabūs vaizdai į Pavilnių regioninį parką, suteikdami vaikams galimybę stebėti besikeičiančią gamtą mokantis klasėse. Tačiau mokymasis vyksta ne tik klasėje – visa mokyklos erdvė yra pritaikyta mokymuisi. Pavyzdžiui, plačios mokyklos palangės suteikia galimybę pratęsti mokymąsi skaitant knygas, papildomai mokantis anglų kalbos ar kitų disciplinų su mokytojo padėjėjais; erdvi ir žaisminga mokyklos biblioteka yra reguliarių edukacijų vieta; spalvingoje erdvioje daugiafunkcėje mokyklos valgykloje ne tik pietaujama – čia vyksta mokinių susirinkimai, visos bendruomenės renginiai. Visapusiškos asmenybės ugdymas tęsiasi ir gamtoje, dažnose išvykose į parką, tyrinėjant gamtą, renkant mokymosi medžiagą; modernus lauko sporto aikštynas ir žaidimų aikštelės sudaro galimybes papildyti ugdymą aktyvia fizine veikla.
Pradinėje mokykloje mokosi mokiniai iš įvairių pasaulio šalių, tarp kurių beveik 30 proc. yra amerikiečiai, lietuvių mokinių skaičius siekia beveik 40 procentų. Antros klasės mokytojai Samathai Baker patinka dirbti AISV, nes mokykloje vyrauja tarptautinė atmosfera. Pavyzdžiui, dabar mokytojos klasėje mokosi dešimt mokinių, ir tik keturi iš jų yra iš tos pačios šalies, dauguma iš dešimties mokinių kalba ne gimtąja kalba. S. Baker mano, kad mokiniai, mokydamiesi tokioje tarptautinėje mokykloje, tampa geresniais problemų sprendėjais ir pasaulio piliečiais.
Inga Jaruševičienė, ikimokyklinės klasės mokytoja, sako neįsivaizduojanti savęs mokytojaujančios tradicinėje lietuviškoje sistemoje. Tarptautinė AISV aplinka jai suteikia daug kūrybinės laisvės. „Mokykla mane užaugino kaip mokytoją“, – įsitikinusi pedagogė.
Mokinių gerovė yra AISV mokymosi programos pagrindas. AISV mokykloje daug dėmesio skiriama socialinių santykių kūrimui, ieškoma būdų, kaip užmegzti ryšį su vaikais, kad jie jaustųsi patogiai, būtų pasirengę mokytis ir ugdytų mąstymo įgūdžius, kurie padės kurti sėkmingą gyvenimo patirtį.
Pradinėje mokykloje taikomas bendradarbiaujančios klasės metodas (angl. Responsive Classroom), akcentuojantis įtraukų akademinių dalykų mokymąsi, pozityvios bendruomenės kūrimą, veiksmingą klasės valdymą ir ugdymą atsižvelgiant į mokinio amžiaus tarpsnių raidą. Pasitelkus šį metodą kuriami pozityvūs socialiniai ryšiai ne tik tarp mokytojo ir mokinio, bet ir tarp mokinių. Tai leidžia sukurti saugią ir pasitikėjimą keliančią mokymosi aplinką.
Mokykloje dirba įvairių sričių specialistai, psichologai, įtraukaus ugdymo ir kt. Pavyzdžiui, Katie McNeely yra pagalbos mokiniui mokytoja. K. McNeely vaidmuo mokykloje – padėti mokytis vaikams, kuriems gali prireikti papildomos pagalbos. Ji bendradarbiauja su mokytojais ir tėvais, kad sužinotų daugiau apie tai, ką konkrečiai mokykla gali padaryti, kad padėtų mokiniams. „Vaikai yra gabūs ir protingi, tačiau kai kuriems gali būti sunku pasitelkti tinkamą mąstymą ar elgesį, todėl jiems kartais reikia pagalbos, kad kuo geriau išnaudotų savo stipriąsias savybes“, – neabejoja specialistė.
Tyrinėjimu grįstas mokymasis taip pat svarbi AISV mokyklos programos dalis. Vaikai mokosi užduodami klausimus ir tyrinėdami, kurdami ir eksperimentuodami, aptardami ir aktualizuodami tai, ko mokosi. „Pavyzdžiui, 5 klasės mokiniai dirbo prie ekosistemos projekto. Jie mokėsi apie energijos srautus ir ekosistemas. Mokiniai susitiko su menininkais, zoologais, ūkininkais ir biologais. Jie vyko į ekskursijas, kad surinktų daugiau šaltinių apie ekosistemas Vilniuje“, – paaiškina 5 klasės mokytojas Andrew McNeely.
Jis ir kiti mokytojai organizuoja įvairias klasės veiklas ir taiko inovatyvius mokymosi metodus, kad išmokytų akademinių įgūdžių ir to, kaip pritaikyti įgytas žinias. „Projektais grindžiamas mokymasis yra dar vienas metodas, kurį aktyviai taikome mokykloje“, – pasakoja pradinės mokyklos vadovė Robin MacArthur. – Projektinis mokymasis skatina tyrinėjimą ir bendradarbiavimą. Mokiniai įsitraukia į aktyvų mokymąsi ir pažįsta pasaulį per asmeniškai reikšmingus projektus.“
Priėmimas į pradinę AISV mokyklą jau prasidėjo! Norėdami gauti daugiau informacijos, registruokitės į „Atradimų dieną“ AISV mokykloje balandžio 19 d. Srovės g. 19. Užsiregistruoti į atvirų durų dieną galite apsilankę www.aisv.lt puslapyje arba susisiekti su AISV mokinių priėmimo biuru – admissions@AISV.lt