Podiumo karalienės: nuo 6-ojo deš. ikonos Dovimos iki šių dienų supermodelių
Ištisus dešimtmečius „L’Officiel“ sekė manekenių karjeros kelią iki viską pranokstančio supermodelio titulo.
Terminas „supermodelis“ pradėtas vartoti 9-ajame dešimtmetyje, kai geidžiamiausios kai kurių dizainerių manekenės tapo to prekės ženklo sinonimu. Vis dėlto pats terminas jau buvo pasirodęs ir 6-ojo dešimtmečio pradžioje keliuose amerikietiškuose žurnaluose.
„L’Officiel“ tapo supermodelių klestėjimo pradžios liudininku 6-ąjį dešimtmetį, kai vienas sėkmingiausių pokario Amerikos supermodelių Dovima pozavo fotografo Philipe’o Pottier kurtam 1957-ųjų numerio viršeliui su bebaime Manguin suknele. Dovima laikyta viena pirmųjų garsių manekenių, tais metais pasirodžiusių ant kiekvieno numerio viršelio.
Baigiantis 7-ajam dešimtmečiui modeliai ėmė pasirašinėti kontraktus su mados prekių ženklais – lemiamas momentas, galintis pakeisti karjeros kryptį. Modeliai galėjo tapti mados ženklo sėkmės (ar nesėkmės) priežastimi, įnešę į šią sritį kur kas daugiau dinamikos. Atsirado ir naujas partnerystės žanras su mados namais, mados žurnalais ar konkrečiais fotografais. Kai kurių modelių įvaizdis įkūnijo konkretaus prekės ženklo estetiką: tokia buvo Hiroko Matsumoto Pierre Cardin namuose, Mounia ir Yves Saint Laurent, Pat Cleveland ir Halston prekės ženklas. Šie mados namai stebėjo akivaizdų dėmesio jiems augimą tik šių modelių dėka. O patys modeliai netrukus ėmė atidarinėti savo agentūras, sukurdami dar vieną naują verslo modelį.
10-ajame dešimtmetyje tokie modeliai kaip Claudia Schiffer, Linda Evangelista ar Naomi Campbell karaliavo visur, o jų vardai dar ir dabar siejami su pačiu supermodelio žodžiu. Šis elitinis modelių klubas karaliavo ne tik mados, bet ir garsenybių pasaulyje, kiekviename jo renginyje jos pasirodydavo vilkėdamos žėrinčias trumputes Versace sukneles, išpurentomis šukuosenomis ir Fendi „Baguette“ rankinėmis. To buvo negana: jos filmavosi filmuose ir reklamose, buvo siejamos ir su mada, ir su gėrimais, kvepalais, automobiliais bei daugybe kitų prekių. Visa tai ir lėmė, kad šiuos modelius vadiname „super“, o jos šią savo savybę įrodė šimtuose „L’Officiel“ žurnalo viršelių. 1984-ųjų lapkričio leidinyje žavingu kailiuku pasidabinusi L. Evangelista žvelgia į kamerą nė nenutuokdama, kad netrukus taps vienu atpažįstamiausių veidų pasaulyje. 1993 metų vasario viršelyje Tyra Banks pozuoja klasikiniu Chanel mėlynu ir baltu švarkeliu, per klubus apsijuosusi geltono aukso grandinės diržą, – prireiks dar kelerių metų, kol ji pradės vesti savo laidą, kurioje pati ieškos talentų. 1996 metų kovą visiškai nematytas veidas, būsimoji pirmoji Prancūzijos ponia Carla Bruni „L’Officiel“ viršelį puošė pasidabinusi pastelinių spalvų jaunatvišku Christian Lacroix įvaizdžiu.
Ši neeilinė modelių komanda ir išsaugojo stiprius ryšius su mados namais. N. Campbell puoselėja išskirtinį santykį su garsiaisiais mados namais Alaïa – viskas prasidėjo nuo to, kai iš jos, dar visai jauno modelio, Paryžiuje pavogė pasą ir piniginę, tuomet dizaineris Azzedine’as Alaïa leido manekenei apsistoti pas jį. Vėliau manekenė šį dizainerį ėmė lyginti su tėvu, o jam ji tapo svarbiausia mūza. C. Schiffer dažnai dirbdavo su tokiais prekių ženklais kaip Chanel ir Versace. Ir net jei modeliai garsėja savo chameleoniškais gebėjimais įsilieti į reklaminę kampaniją, pakeisti identitetą, atitikti konkretaus sezono estetiką, šios moterys pačios tapo prekės ženklais.
Podiumas yra vieta, kurioje mados fantazijos susitinka su realiu gyvenimu, tačiau tikroji magija vyksta užkulisiuose. 1992 metais „L’Officiel“ paprašė fotografo Jonathano Lennardo užfiksuoti išskirtines užkulisių akimirkas, kuriose tokios asmenybės kaip N. Campbell, Christy Turlington ir L. Evangelista dirba su kūrybine komanda, dizaineriais, plaukų ir vizažo meistrais bei kitais fotografais. Šie užkulisių kadrai atskleidžia žavingas modelių darbo akimirkas, kai artimas santykis ir draugystė tampa vienais svarbiausių prabangos, kūrybingumo ir mados kuriamos legendos elementų.
10-ajame dešimtmetyje valdė supermodeliai. Tuomet dėmesį patraukdavo tik pavieniai unikalūs veidai, pavyzdžiui, Devon Aoki ir Gemma Ward. Šiandien mados pasaulį, o ypač bulvarinę spaudą, įkvepia tokių modelių kaip Bella Hadid, Kendall Jenner ir Joan Smalls asmeniniai santykiai. Kiekvieną sezoną pastebimi vis nauji veidai, nemaža dalis jų yra praėjusios kartos modelių vaikai, vadinamieji „nepo babies“, pavyzdžiui, Cindy Crawford dukra Kaia Gerber ir Kate Moss – Lila Moss. Tačiau didžiausias dėmesys dabar nukrypo į aktores, popžvaigždes ir garsenybes, kurių socialinis statusas tapo pakankamu pagrindu joms tapti ir prekės ženklų veidais. Socialiniuose tinkluose dabar karaliauja modeliai-nuomonės formuotojos-verslininkės.
Keičiantis supermodelio vaidmeniui, keičiasi ir jų atsiradimas žurnalo puslapiuose. „L’Officiel“ manymu, modelis yra daugiau nei veidas, tai sąmoninga tapatybė, žodžiui „super“ suteikianti jo esmę.