Ukrainietiškas vestuvinių ir vakarinių suknelių ženklas, pavergęs amerikiečių širdis
Suteikti magijos net patiems tamsiausiems laikams – toks yra ukrainietės dizainerės Ilonos SHRAMKO ir vestuvinėmis bei vakarinėmis suknelėmis garsėjančių mados namų WONÁ Concept tikslas.
WONÁ Concept yra ukrainietiškas vestuvinių ir vakarinių suknelių prekės ženklas, kurį 2009 metais kaip šeimyninį verslą įkūrė I. Shramko sutuoktinio Arturo Shramko tėvai. Šiandien jis išaugęs į 10 tūkst. suknelių per metus pasiuvantį verslą, kurio drabužiais prekiaujama daugiau nei 75 šalyse. Nepaisant karo, šiandien įmonėje Lvive dirba šimtai ukrainiečių moterų.
„Kai tik pradėjau dirbti vyro šeimos versle, pastebėjau, kad nė vienas čia esantis prekės ženklas nesiūlo patrauklaus dizaino vestuvinių suknelių. Nusprendėme išmėginti šią sritį, tam įkūrėme nedidelę ateljė su penkiomis siuvėjomis, su jomis kūrėme ir pirmąją WONÁ 12 vestuvinių suknelių kolekciją“, – pasakoja dizainerė I. Shramko.
Nepaisydama naujos realybės, nuolat girdimų oro pavojaus sirenų ir nesiliaujančių Rusijos oro atakų, kūrybinė komanda nenustojo dirbti ir kurti ypatingos dienos sukneles moterims visame pasaulyje. Komanda atidarė antrąją kiek mažesnę siuvyklą Lenkijos Žešuvo mieste, iš kur užtikrinti gamybą ir tiekimą laiku yra saugiau. Dabar visi kūrybiniai procesai vyksta sparčiau, nes reikėjo visą logistiką ir gamybos grandines žaibiškai pritaikyti prie pasikeitusių sąlygų. Tačiau veikti nenustojo ir gamykla Lvive, kur sukuriami visų suknelių pavyzdžiai. Būtent čia atliekami matavimai, tikslinimai, peržiūrima kiekviena siūlė ir detalė. Tad galima sakyti, kad visas kūrybinis procesas vėl sugrįžo į Lvivą.
„Vestuvinės suknelės kūrimas prasideda nuo intuicijos, kas bus populiaru kitą sezoną. Tuomet renkamės audinius, užsisakome jų pavyzdžių iš tekstilės gamyklų Europoje ir Azijoje. Paskui ruošiame eskizus, siuvame ir kuriame prototipus, kol galiausiai turime galutinį modelį. Planuojame ateityje dar labiau plėsti gamybą tiek Europoje, tiek Ukrainoje, gamyba Europoje leidžia užtikrinti greitą ir efektyvią logistiką, bet Ukrainoje turime savo talentingąją komandą, dirbančią prie koncepto ir dizaino“, – dalijasi Ilona.
Pradėjusi dirbti pastebėjau, kad nė vienas prekės ženklas Ukrainoje nesiūlo patrauklaus dizaino vestuvinių suknelių. Nusprendėme išmėginti šią sritį. Įkūrėme ateljė su penkiomis siuvėjomis ir pristatėme pirmą12 vestuvinių suknelių kolekciją.
Nepaisant jos šalyje vykstančio karo, kuris pakeitė daugybės kūrėjų ir ženklų kasdienybę ar net privertė nutraukti veiklą, I. Shramko ir toliau kuria nuostabaus dizaino sukneles. „Man labai patinka eksperimentuoti ir dirbti su įvairiausiomis medžiagomis: rankomis siuvinėtais nėriniais, subtiliu šifonu, jaučiu silpnybę Mikado šilkui ir satinui. Gali atrodyti, kad tai paprastos medžiagos, bet su jomis galima sukurti nepaprastai stilingus gaminius. Šį sezoną eksperimentuojame su suknelių vidui pritaikytomis medžiagomis, naudojame naują ypač malonų liesti pagrindą“, – sako dizainerė. Kuriant sukneles Iloną įkvepia ir įvairaus stiliaus muzika: nuo klasikinės iki populiariausių hitų. Be to, eskizuose atsispindi ir istorinis septintasis–aštuntasis dešimtmečiai, kai kūrėsi dabar garsiausiais tapę mados namai.
Rudens pradžioje kūrybinė komanda atidarė parduotuvę Los Andžele, o šia proga Beverli Hilse surengė stilingą vakarėlį. Tai antroji WONÁ Concept parduotuvė Jungtinėse Amerikos Valstijose – pirmoji 2019 metais duris atvėrė Niujorko Penktojoje aveniu. WONÁ Concept kuria ne tik vestuvines, bet ir kerinčias vakarines sukneles, puošia garsenybes raudonojo kilimo renginiams, todėl Amerikos rinka buvo svarbus žingsnis. 2023 metų pavasarį mados namai sukūrė klevo lapais ir tulpėmis puoštą vestuvinį nuometą Bavarijos princesei Sophie. Antrajai šventės daliai princesė pasirinko patronuojamojo WONÁ ženklo Eva Lendel specialiai jai kurtą suknelę. Rugpjūčio pabaigoje viena garsiausių mados nuomonės formuotojų Leonie Hanne 80-ajame Venecijos filmų festivalyje pasipuošė WONÁ Concept suknele, sukurta pagal individualų eskizą specialiai Leonie. Siuvėjų komandai prireikė 50 valandų rankų darbo ir net 150 metrų audinio, kad ši išskirtinė suknelė išvystų dienos šviesą. „Svajonė pamatyti mano kurta suknele vilkinčią aktorę Sarah Jessicą Parker. Augau su serialu „Seksas ir miestas“, mane labai įkvėpė čia matyti jos įvaizdžiai. Kita nepaprasto grožio ir galingos energijos moteris – Jennifer Lopez“, – apie žvaigždes, kurias norėtų aprengti, atvirauja dizainerė.
Prekės ženklas aktyviai prisitaiko prie rinkos pokyčių, tendencijų ir klientų poreikio. „Nuolat plečiame savo veiklą JAV ir Europoje, pristatydami naujas vestuvinių suknelių kolekcijas: „Woná Atelier“, „Woná Couture“, „Woná White“. Kai kurie šių mados namų kurti modeliai akimirksniu tapo bestseleriais, pavyzdžiui, „Alabama“ ir „Maryland“ iš 2023 metų „Couture“ linijos, „Jazz“ ir „Effie“ modeliai iš „Atelier“ linijos bei „Envy“ ir „Dita“ iš 2023 metų „Eva Lendel“ kolekcijos.
Vestuvines sukneles sparčiai augantys ukrainiečių mados namai kuria jau ne vienus metus, o vakarinių suknelių ėmėsi tik šįmet. Jų kolekcijos nedideliais kiekiais bus pristatomos tris kartus per metus, linija suskirstyta į tris kolekcijas: „Evening“, „Bridesmaids“ ir „Prom“. Kolekcijoje „Evening“ vyrauja įvairioms progoms, pavyzdžiui, pasimatymams, įmonių renginiams, apdovanojimams ar asmeninėms šventėms skirtos suknelės. „Bridesmaids“ (liet. pamergės) pavadinimas išduoda, kad prekės ženklas nepamiršta ir kitų vestuvių dalyvių. Komanda siekia, kad ši šventė nuotakoms būtų kuo malonesnė patirtis, tad nuostabias sukneles siūlo ir jų pamergėms. Šioje kolekcijoje taip pat siūloma modelių ir jaunavedžių mamoms. Trečioji kolekcija skirta išleistuvių šventei, tad jos gaminiai skirti 17–23 metų merginoms.
Dar viena naujiena – mados namų elektroninės prekybos platforma WONA by WONA, kurioje suknelių ras įvairaus amžiaus klientės. Idėja kilo galvojant apie merginas, neturinčias laiko fizinėms parduotuvėms, jos daug mokosi, dirba ar turi kitų veiklų. „Tokios moterys seka tendencijas, priima greitus sprendimus, jos gerai jaučiasi internetu pirkdamos net ir vestuvinę suknelę. Čia vyraus drąsus, lengvas, išskirtinis vakarinių ir vestuvinių suknelių dizainas. Projektas turėtų būti pabaigtas dar šįmet“, – pasakoja I. Shramko. Vestuvių šventei skirtoje kolekcijoje bus siūlomos ne tik suknelės, bet ir korsetai, švarkeliai, palaidinės ir net kelnės. „Pirmasis žingsnis bus įsitvirtinti Europos rinkoje, vėliau žengsime ir į JAV. Analizavome konkurentus, numanome, kokia bus jų plėtra. WONA by WONA taikysis į specifinę grupę – į savimi pasitikinčias, stereotipus laužančias moteris, kurioms patinka elektroninis apsipirkimas. Svarbu bus greitas pristatymas, galimybė rinktis iš įvairių modelių“, – aiškino dizainerė. Nors ženklas pradėjo modernizacijos procesą, Ilona tiki, kad vestuvinių suknelių rinkoje tradicijos yra labai svarbios: „Todėl ir savo dizainuose visada stengiamės sujungti tradiciją ir inovatyvią perspektyvą.“
Metų pabaigoje WONÁ Concept pristatys naują vakarinių drabužių kolekciją, kuriai sukūrė specialų filmą. Tai odė moterims, jų ypatingumo išaukštinimas, pabrėžimas, kad drabužis joms – ne pagrindinis papuošimas, o tik priedas prigimtiniam grožiui paryškinti, padedantis pabrėžti asmenybę ir charakterį. Ateities planuose laukia dar didesnė plėtra į Australiją ir Aziją bei dalyvavimas vestuvinės aprangos mados savaitėse.