Menas ir kultūra

Liepsnojančio pasaulio „Aida“: meilė ir žmoniškumas – vienintelė viltis

Penktadienio vakarą Vilniuje – ilgai laukta LNOBT sezono pradžia: žiūrovus pakerėjo didingas „Aidos“ pastatymas, kurio premjeroje pagrindinius vaidmenis atliko Kristinė Opolais, Justina Gringytė, Gastonas Rivero, Kostas Smoriginas ir Tadas Girininkas. 

Martyno Aleksos nuotr.
Martyno Aleksos nuotr.

Pastatymo autoriai – lietuvių kūrėjai: režisierius Gediminas Šeduikis, scenografė Sigita Šimkūnaitė, kostiumų dailininkė Sandra Straukaitė, šviesų dailininkas Andrius Stasiulis ir choreografas Martynas Rimeikis, o taip pat muzikos vadovas ir dirigentas Sesto Quatrini iš Italijos. Puikiai scenoje skambėjusio LNOBT choro vadovas – Česlovas Radžiūnas.

Įkvėpė Egipto šventyklos

Premjera užbaigė keletą metų trukusį kūrėjų komandos darbą, kurio devizas – pagarba operos muzikai. „Visi sutarėme nedaryti to, ko nėra muzikoje, nes pati „Aida“ parašyta genialiai. Parodyti vien tai, ką parašė G. Verdi, jau yra siaubingai sudėtinga. Šiame pastatyme atliekama 100 proc. operos klavyro: nei vieno takto, nei vienos natelės ar pauzės nėra išimta“, – tvirtina režisierius G. Šeduikis.

„Egiptą stilizavome monumentaliai ir vos sutilpome į sceną: nuo krašto iki krašto, nuo grindų iki lubų. Kolonos čia – kaip didžiuliai lotoso augalai, kuriantys scenos mikrokosmosą: jie auga iš pirmykštės pelkės, stiebiasi į viršų, o žiedai remia dangų. Šią idėją pasiskolinau iš Egipto šventyklų sandaros bei filosofijos“, – pasakojo scenografė S. Šimkūnaitė.

„Didžiausia inspiracija, kuriant operos personažų įvaizdį, tapo tradicinis Etiopijos kostiumas bei šukuosenos.  Mūsų „Aidos“ kostiumai yra monumentalūs, tarsi iškirsti  iš akmens, papuošalai ir galvos apdangalai – lakoniški. Kartu su režisieriumi ir scenografe bandėme atrasti, kuo senovės Egiptas galėtų būti įdomus dabar, kaip moderniai ir įtaigiai perteikti šios operos universalumą“, – teigia kostiumų dailininkė Sandra Straukaitė.

stage adult female person woman solo performance dancing dress finger dance pose
Kristine Opolais
stage group performance person indoors theater dancing leisure activities clothing dress people
stage dancing person adult female woman bride footwear shoe face
adult female person woman male man handbag face dancing performer
Gaston Rivero

Meilė kaip viltis išlikti

Premjeros žvaigždė K. Opolais, jau penkiolika metų garsinanti Latvijos vardą žymiausiuose pasaulio teatruose ir koncertų salėse, atkreipė dėmesį, jog pasaulyje užsiliepsnoję karo židiniai keičia mūsų požiūrį į „Aidos“ istoriją. „Opera kalba apie tai, kad meilė ir jausmai egzistuoja nepriklausomai nuo to, kokia baisi situacija būtų pasaulyje. Turime dar intensyviau dalintis savo meile ir žmogiškumu, jei viliamės išlikti“, – pabrėžė K. Opolais.

Šeštadienio spektaklyje Aidos partiją ji perleis ukrainietei Kseniyai Bakhritdinovai-Kravchuk, o sekmadienio vakarą – LNOBT trupės primadonai Viktorijai Miškūnaitei. Visas tris solistes scenoje pamatysime ir kitą savaitę: „Aida“ didžiausiame šalies teatre skambės iki lapkričio 18-osios.

stage dancing leisure activities person people clothing footwear shoe
adult female person woman people dancing leisure activities group performance
dancing person adult male man solo performance stage clothing dress face
dress adult female person woman finger evening dress formal wear stage dancing
stage adult female person woman dancing dress evening dress formal wear face
Justina Gringytė ir Kristine Opolais
stage person art fashion indoors theater altar prayer staircase dress
clothing dress formal wear fashion person gown photography performer costume face
stage dancing person adult female woman male man group performance shoe
clothing dress evening dress formal wear costume person fashion gown face long sleeve
person costume figurine adult female woman face wristwatch bag handbag
1 / 11

Martyno Aleksos nuotraukos

Rekomenduojame