Moterys

Carolina Herrera ir jos amžinoji elegancija, neišeinanti iš mados

Galvodami apie laikui nepavaldžią eleganciją, Carolinos Herrera mados namų vardą atsiminsime vieną pirmųjų. Raštai, spalvos ir siluetai, kurie galantiškai šnabžda „moteriškumas“, atsispindi kiekvienoje Carolina Herrera mados kolekcijoje. O pasikvepinusios žymiaisiais vardiniais aromatais šią stiliaus idėją spinduliuosite dar plačiau.

@carolinaherrera / Instagram ir Vida Press nuotr.
@carolinaherrera / Instagram ir Vida Press nuotr.

María Carolina Josefina Pacanins y Niño, mums žinoma Carolinos Herreros vardu, gimė 1939-aisiais Venesuelos sostinėje Karakase, pasiturinčioje valdininkų šeimoje. Šį sausį ji atšventė 84-ąjį gimtadienį.

Nors C. Herrera ir augo nestokodama stilingų daiktų bei rūbų, tikriausiai už susidomėjimą mados pasauliu galime būti dėkingi jos močiutei, kuri dar paauglę Caroliną nusivedė į Balenciaga mados šou bei nupirko jai pirmuosius dizainerių Jeanne Lanvin ir Christiano Dioro drabužius. Kiek save prisimena ankstyvoje jaunystėje, būsima kūrėja domėjosi žirgais, tenisu, bet niekada nesvajojo apie madą. „Gal mada manyje snaudė ir vieną dieną staiga prabudo“, – viename interviu mąstė ji.

Pirmąją suknelę C. Herrera sukūrė paauglystėje, bandydama imituoti kino juostose matytų Marlene Dietrich ir Gretos Garbo ekstravagantišką stilių. Deja, ta juoda suknelė taip ir nebuvo nė karto vilkėta – Carolinos tėvai tam prieštaravo.

Aštuntojo dešimtmečio Niujorkas – pašėlusią istoriją menantis miestas, būtent čia tuo metu gyventi persikraustė Carolina. Žymiajame klube „Studio 54“ moteris bičiuliavosi su ten besilankiusiomis meno, kino, muzikos pasaulio įžymybėmis, tokiomis kaip Mickas Jaggeris, ten susipažino ir su menininku Andy Warholu, kuris sukūrė žymųjį C. Herreros pop-art portretą. Tiesa, žymių menininkų ir fotografų portretų ji turi ne vieną. Kaip pati pasakoja, vienos kelionės metu ji įtikino garsųjį Robertą Mapplethorpe’ą nufotografuoti ją argumentuodama: „Vieną dieną aš tapsiu labai žymi ir tu gailėsiesi manęs nenufotografavęs.“

 

Laiką leisdama įžymybių apsuptyje, C. Herrera susipažino su tuomete „Vogue“ žurnalo redaktore Diana Vreeland, kuri jausdama moters talentą ir skonį paskatino ją sukurti drabužių kolekciją. C. Herrera ilgai nedvejojo – dar tais pačiais metais gimtajame Karakase sukūrė pirmųjų drabužių pavyzdžius ir juos pristatė Manhatano „Metropolitan“ klube. Sulaukusi sėkmės nuo pat pirmosios kolekcijos, Carolina atrado tikrąją gyvenimo aistrą ir įkūrė savo vardo mados namus, kurie sėkmingai gyvuoja iki šiandien – Carolina Herrera šiuo metu vertinama 130 milijonų JAV dolerių. Tai, kad C. Herrera neturėjo jokio mados ar dizaino išsilavinimo, jai nesutrukdė nei drąsiai siekti užsibrėžto tikslo, nei drabužius kurti labai skoningai ir kokybiškai. O ir pati akademinio mados išsilavinimo nebuvimą ji laiko ne savo trūkumu, o privalumu.

Carolina Herrera mados namų sėkmė užkoduota trimis elementais, kurių dizainerė laikosi jau ilgus metus, – elegancija, grožiu ir moteriškumu. Šie burtažodžiai atsikartoja kiekvienoje jos kolekcijoje, jų dizainerė laikosi kurdama ir savo spintą. Tiesa, jos asmeninis stilius – nepriekaištingas. Žurnalas „Vanity Fair“ ne vienus metus įtraukė ją į geriausiai besirengiančiųjų sąrašą, o 1980-aisiais – ir į pirmąją jo vietą. Stilius, pasak Carolinos, yra įgimtas – arba jį turi, arba ne. Balti marškiniai, atgal sušukuoti plaukai, stambūs auskarai ir raudonos lūpos – savo išvaizda ji yra tarsi savo mados namų įkūnijimas ir idėjų tęsinys.

 

Tęstinumą kūrėja vertina labiau už viską. Kiekviena C. Herreros kolekcija – tobulai deranti tarpusavyje, pasakojanti nuoseklią istoriją. Ne veltui kolekcijų kūrinius ji vadina „vienos šeimos nariais“. Būtent dėl nuoseklios elegancijos ir nepriekaištingo mados namų vardo jos kūrinius rinkosi ir renkasi ne tik įžymybės iš viso pasaulio, bet ir pirmosios JAV ponios – Jacqueline Kennedy Onassis, Laura Bush, Michelle Obama, Melania Trump. 

Kurdama C. Herrera mėgsta įkvėpimus, jų semiasi pokalbiuose, gamtoje, savo aplinkoje ir visada pabrėžia, kad negalėtų kurti užsidariusi viename kambaryje. Savo kūriniuose ji visada ieško proporcijos. Proporcingumas jai ne šiaip svarbus – jį kūrėja gali gludinti iki tobulybės. Gal todėl ir asmeniniame stiliuje dizainerė visada subtiliai pabrėžia liemenį, renkasi išraiškingus auskarus.

 

Kurti kvapus C. Herrera laiko dizainerio būtinybe. Sudėti savo kūrybos esmę į buteliuką, kurį žmonės gali nusipirkti, – neįkainojama galimybė. Įdomu tai, kad Carolina Herrera kvepalų kūrybos procese dalyvauja ir jos dukterys. 

Visoms, pasimetusioms asmeninio stiliaus paieškose, dizainerė pataria: „Vilkėkite tai, kas tinka būtent jums. Šiandien jaučiame didžiulį spaudimą nuolat keistis. Naudokite naujas detales ir sukursite puikų įvaizdį. Tačiau nepameskite nuoseklumo.“

 

Madą Carolina Herrera mados namai kuria šiandienos moteriai, bet tai nereiškia, kad ant podiumo išvysime modelį su odinėmis tamprėmis arba atidengiančią per daug nuogo kūno. C. Herrera sugebėjo rasti balansą tarp to, kas šiandien atrodo aktualu ir elegantiška, tačiau nepasiduoti „Instagram“ ar raudonojo kilimo diktuojamoms mados idėjoms.

Nauja Carolina Herrera mados namų era prasidėjo 2018-aisiais su kūrybos direktoriaus pareigas užėmusiu dizaineriu Wesu Gordonu. Jaunasis talentas sužavėjo dizainerę savo ambicingumu ir neabejotinu skonio pojūčiu. Vos baigęs studijas W. Gordonas sukūrė savo vardo moteriškų drabužių kolekciją, kuri iš karto sulaukė komercinės sėkmės. O šio amerikiečio kurtus drabužius pastebėjo ir tokios superžvaigždės kaip Katy Perry bei Gwyneth Paltrow.

 

W. Gordonas Carolina Herrera mados namams neabejotinai įneša savo matymo, tačiau tęsia ir nepamainomas elegancijos tradicijas. Net ir 2023-iųjų pavasario ir vasaros kolekcijoje pristatyti modeliai podiumu žingsniuoja pasipuošę gėlių motyvais ir dryžiais, spinduliuoja juodu ir baltu rafinuotumu bei švysteli viena kita ryškia statement spalva. 

 

Rekomenduojame