Moterys

„Lindex“ siekia sulaužyti su menstruacijomis susijusius tabu

Gegužės 28d. minint Tarptautinę moterų sveikatos gerinimo dieną, „Lindex“ kalba apie su menstruacijomis susijusias problemas, kad laužytų visuomenėje egzistuojančius tabu.

LINDEX nuotr.
LINDEX nuotr.

Mados kompanija taip pat nusprendė, kad dalis pardavimų bus panaudota žinioms apie menstruacijas skleisti ir moterų higienos mokymams organizuoti.

„Lindex“ nusprendė, kad per likusius 2023 metus du procentai nuo mados bendrovei priklausančio „Femtech“ prekės ženklo „Female Engineering“ mėnesinėms skirtų kelnaičių pardavimų bus skirta organizacijai „WaterAid“. Taip bus kovojama su menstruaciniu skurdu ir skatinamas švietimas moterų higienos klausimais. Apskaičiuota, kad „Lindex“ parems „WaterAid“ veiklą maždaug 1 mln. Švedijos kronų. „Lindex“ parama galėtų užtikrinti prieigą prie švaraus vandens 5 000 žmonių arba padengti mokymų apie menstruacinę higieną išlaidas apie 1 300 mokyklų klasių.

„Mums svarbu minėti Tarptautinę moterų sveikatos gerinimo dieną, nes moteris ir jos poreikiai yra mūsų veiklos pagrindas. Galimybė atvirai kalbėti apie tokį natūralų dalyką kaip menstruacijos yra labai svarbi norint atsikratyti tabu. Norime, kad visos moterys pasitikėtų savimi visomis mėnesio dienomis ir neleistų menstruacijoms trukdyti joms išnaudoti visas savo galimybes. Atkreipdami dėmesį į šią svarbią temą ir paaukodami dalį savo prekės ženklo „Female Engineering“ mėnesinėms skirtų kelnaičių pardavimų siekiame pokyčių. Bendradarbiavimas su „WaterAid“ yra pavyzdys, kaip aktyviai dirbame siekdami aukštesnio „Lindex“ tikslo – įkvėpti ir įgalinti moteris visame pasaulyje“, – sako „Lindex“ generalinė direktorė Susanne Ehnbåge.

Nors menstruacijos vargina pusę pasaulio gyventojų, tai yra prieštaringa tema, kurią gaubia gėda. Strategiškai bendradarbiaudama su organizacija „WaterAid“, „Lindex“ mados bendrovė siekia skleisti daugiau žinių apie menstruacijas, laužyti tabu ir skatinti vyriausybes, valdžios institucijas bei įmones investuoti į švietimą, mėnesinėms skirtas higienos priemones, vandenį ir tualetus.

„Lindex“ pastangos pasitelkiant „Female Engineering“ yra puikus pavyzdys, kaip įmonės gali prisidėti prie teisės į menstruacinę sveikatą puoselėjimo. Labai džiaugiamės ir esame dėkingi už partnerystę su „Lindex“ bei jų didelį įsipareigojimą rūpintis moterų sveikata ir gerove“, – sako „WaterAid“ generalinė direktorė Anna Nilsdotter.

Apie „Female Engineering“

2022 m. „Lindex“ pristatė savo „Femtech“ prekės ženklą „Female Engineering“, kuris kuria inovatyvius ir tvarius gaminius, skirtus moterų poreikiams įvairiais gyvenimo etapais (pavyzdžiui, menstruacijų metu) patenkinti. „Female Engineering“ kelnaitės, skirtos naudoti per mėnesines, sukurtos naudojant „Engineered Leak Tech™“ – patentuotą technologiją, dėl kurios trys kelnaičių sluoksniai sugeria, apsaugo nuo pratekėjimo ir pašalina kvapą bei drėgmę. Prekės ženklo gaminių pagrindas – tai kelerius metus trukęs „Lindex“ apatinio trikotažo ekspertų, mokslininkų, tekstilės inžinierių ir gaminių bei medžiagų novatorių tyrimų ir plėtros darbas.

Faktai apie menstruacijas ir moterų higieną pasaulyje

  • Tradicijos ir mitai stigmatizuoja ir riboja moterų mobilumą. Milijonų mergaičių gyvenimas yra suvaržytas. Yra pavyzdžių, kai menstruacijų metu mergaitėms neleidžiama liesti maisto ar net būti virtuvėje.
  • Kas trečia moteris pasaulyje neturi galimybės naudotis tualetu. 
  • Su nešvariu vandeniu ir saugių tualetų trūkumu susijusios ligos yra penktoje vietoje pagal moterų mirtingumą pasaulyje. 
  • Apskaičiuota, kad pasaulyje yra apie 500 milijonų moterų ir mergaičių, neturinčių galimybės naudotis mėnesinėms skirtomis higienos priemonėmis. 
  • 88 proc. visų pasaulio mergaičių ir moterų menstruacijų metu negali gauti saugių ir higieniškų menstruacijoms skirtų įklotų, o yra priverstos naudoti, pavyzdžiui, skudurus, žolę, pelenus, tualetinį popierių, gyvūnų odą ar senus įklotus, kuriuos jos bando išskalbti.

Rekomenduojame