Moterys

Baltmės odos liga sergantis modelis Winnie Harlow: meilės sau ir drąsos kelionė

Mada visuomet rasdavo būdą kurti svajones ir skirtingus periodus įkūnijančius grožio standartus. Nors kalbant apie dabartinį industrijos kontekstą instinktyviai norisi akcentuoti per pastaruosius dešimtmečius įvykusius pozityvius pokyčius tinkamos reprezentacijos link, reikėtų pripažinti, kad rezultatai kartais įgauna tik momentinę išraišką.

Winnie Harlow, Vida Press nuotr.
Winnie Harlow, Vida Press nuotr.

Baltmės odos liga sergantis modelis Winnie Harlow per pastarąjį dešimtmetį tapo vienu ryškiausių balsų mados pasaulyje, kviečiančių atsisakyti standartizuotų išvaizdos formulių ir grožio ieškoti visur.

Winnie Harlow (visas vardas Chantelle Brown-Young) gimė 1994 metais Kanadoje. Kartu su dviem seserimis ir mama augusiai mergaitei baltmės liga, kuri pasireiškia nykstančia odos pigmentacija, buvo diagnozuota sulaukus ketverių. Dėl vizualiai matomų odos pokyčių veido ir kūno srityje būsimasis modelis mokykloje sulaukė daug patyčių, o keliuose interviu pati W. Harlow pripažino, kad stengdamasi apsisaugoti nuo bendraamžių keliamų psichologinių traumų ilgainiui pati tapo patyčias į aplinkinius nukreipiančia paaugle. Pakeitusi keletą mokyklų, kartu su šeima mergina priėmė sprendimą mokslus tęsti namuose, o būtent šis sprendimas, modelio teigimu, padėjo jai atrasti vidinę meilę sau. 

Modelio karjeros pamatus W. Harlow suformavo socialiniai tinklai. Sulaukusią 20-ies metų merginą pastebėjo su žymiu modeliu Tyra Banks dirbanti komanda ir W. Harlow buvo pakviesta dalyvauti 21-ajame realybės šou „America’s Next Top Model“ sezone. Nors ir nelaimėjo projekto, kaip potencialo turintis modelis ji patraukė mados industrijos profesionalų, siekiančių advokatauti platesnei modelių reprezentacijai industrijoje, dėmesį. Po pasirodymo realybės šou W. Harlow pasirašė kontraktą su ispanų mados ženklu Desigual ir 2015 metais dalyvavo pirmojoje mados savaitėje Londone.

 

„Niekada nelyginu savęs su kitais. Turiu savo kelią, kuriuo turi eiti, ir esu įsitikinusi, kad aplinkinių puoselėjami grožio sąvokos apibrėžimai man neturi daryti jokios įtakos“, – akcentuoja W. Harlow. Darbą mados industrijoje ir aktyvizmą šiuo metu tarpusavyje derinantis modelis nuo aktyvios karjeros pradžios 2015 metais jau dirbo su Diesel, Swarovksi, MAC, Puma ir kitais tarptautiniais ženklais. Prieš keletą metų modelis papuošė ir pirmąjį „Vogue Arabia“ žurnalo viršelį, po kurio buvo fotosesijos su garsiausiais mados fotografais kitiems prestižiniams leidiniams, tokiems kaip „Haper’s Bazaar“, „Elle“ bei „L’Officiel“. W. Harlow aktyviai bendradarbiauja ir su prestižiniais mados namais: Zuhair Murad, Tommy Hilfiger, Elie Saab ar aukštosios mados kūrėja dizainere Iris van Harpen, kurios darbus pristato tiek ant podiumo mados savaičių metu, tiek ir ant raudonojo kilimo.

 

Mados industrijai susiduriant su kritika dėl per lėtai vykstančių procesų, didinant įtrauktį ir užtikrinant tinkamą kūno formų, odos spalvos ar lyties reprezentaciją, W. Harlow kelia dar vieną svarbų klausimą: kodėl mados pasauliui taip reikia konkrečių sektinų pavyzdžių (angl. role models), tampančių simbolių, kaip turi elgtis ir atrodyti žmogus, atspindintis konkretaus laikotarpio vertybes. „Netikiu sektinų pavyzdžių fenomenu. Kodėl kažkas turėtų būti statomas ant pjedestalo kaip žmogus, į kurį būtina lygiuotis? Tikiu, kad kiekvienas iš mūsų turime norėti būti autentišku savimi“, – teigia W. Harlow. Šią žinutę, viešai kalbėdama bei aktualizuodama baltmės ir kitų odos ligų specifiką, aktyvistė akcentavo ir savo kalbų TED bei „Glamour“ renginio metu.

 

Šiuo metu daugiau nei 10 mln. sekėjų „Instagram“ paskyroje turinčios W. Harlow veiklų sąraše telpa modelio, nuomonės formuotojos, pozityvaus požiūrio į žmogaus kūną advokatės bei verslininkės vaidmenys. Praėjusiais metais W. Harlow pristatė ir odos apsaugos nuo saulės produktų liniją, kurią pasitelkdama moteris taip pat siekia tęsti savo misiją – formuoti jokiems standartams nepavaldų žmogaus grožio suvokimą. Įdomu, kad tai ne vienintelis modelio bandymas į grožio produktų rinką atnešti daugiau įvairovės. 2019 metais Kim Kardashian paskelbė apie „KKW Beauty“ bendrą kolekciją su W. Harlow, kurią sudarė akimis, lūpoms ir veidui skirti makiažo produktai.

Mados pasaulis kinta. Vis dėlto pozityvių pokyčių link vedanti transformacija kartais vyksta lėčiau, nei tikimasi. Neretai mados namų pastangų rezultatais vis dar tampa tik momentiniai pokyčiai, kurie po kelių sezonų tampa tarsi mažiau aktualūs ir nunyksta, grįžtant prie mados kanonų, nuo kurių siekiama nutolti. Tik nuoseklūs pokyčiai ir kiek banaliai skambanti drąsa būti savimi kuria ilgalaikį pokytį. W. Harlow kelias mados pasaulyje puikiai iliustruoja skirtingas transformacijos būsenas ir parodo, kad neretai romantizuojama drąsa – tai asmeninės stiprybės išraiška: „Mano karjera – milžiniškas iššūkis man pačiai. Kai konkrečioje srityje tampi pirmuoju, jau pramintų kelių tiesiog nėra. Juos turi susikurti pats, susidurdamas su nepatogiomis situacijomis ir net išmokdamas būti taikioje vienatvėje.“

 
 
 
 
 
 

Rekomenduojame