Rusų aristokratijos ir baroko įkvėpta „Chanel“ aukštosios juvelyrikos kolekcija
Baroko gūsis
Trečiojo dešimtmečio Paryžiaus elitas su malonumu bičiuliavosi su bolševikų perversmui nepritariančiais išeiviais iš Rusijos. Spalvingo rusų baleto gaivalas užkariavo ano meto Prancūzijos sostinę. Net ir pati G. Chanel, garsėjusi griežtumu ir saiko jausmu, ėmėsi savo kūrybą gyvinti baroko detalėmis, įkvėpimo semdamasi ne tik iš fantaziją kaitinusių Uralo žemių, bet ir asmeninių ryšių, megztų su egzilyje gyvenusia ano meto rusų aristokratija. Ji net įdarbino didžiąją kunigaikštienę Marią Pavlovną, kuri spontaniškai pasiūlė savo kaip puikios siuvinėtojos paslaugas. Kai kurie ryšiai, beje, buvo jausmingesni už kitus. Kunkuliuojanti aistra madmuazelę sujungė su didžiuoju kunigaikščiu Dimitri Pavlovitchiumi.
Neregėti motyvai
Jau dešimt metų juvelyrikos skyriui vadovaujantis P. Leguéreau nusprendė, kad atėjo metas ištyrinėti rusiškąsias sroves, kurios papildė G. Chanel kūrybos žodyną. Trečiajame dešimtmetyje ši svetimos kultūros įtaka pasireiškė švarkais, kailiniais ir plačiomis diržais sujuostomis palaidinėmis „rubaškomis“, kurias mėgo dėvėti „mužikai“. Šioje 63 dirbinių aukštosios juvelyrikos kolekcijoje dvigalvis erelis ir rusų dekoratyviojo meno motyvai susipina su Chanel simboliais – aštuonkampiu, kviečio varpa ir kamelija. Neįprasti motyvai atsiranda žiedo ašyje, žėri puošnaus vėrinio centre, įkvepia nuostabias plaukų puošmenas ar masyvius perlų vėrinius.
Gamybos meistrystė
Praėjusį birželį Paryžiaus Didžiuosiuose rūmuose mados savaitės pradžioje pristatyta „Le Paris Russe de Chanel“ kolekcija sukėlė palankias reakcijas, o įspūdį tik dar labiau sustiprino šių dirbinių gamybos meistrystė, atrinktų akmenų kokybė, eskizų elegancija ir gyvybiškumas. Ši kolekcija – virtuoziška ir grakšti, didinga ir kartu lengva. Šių juvelyrikos namų meistrystė, nuo 2012 metų namus radusi Vandomo aikštės 18 numeryje, kolekcijoje keri spalvų gama ir grakščiomis detalėmis. Nuostabi intymumo ir grožio sąjunga.
Mados namų CHANEL nuotr.