Aukštosios juvelyrikos šedevrai: nuo brangakmeniais virtusio aromato, rožynų iki futurizmo
Išskirtiniai brangakmeniai, nepralenkiamas meistriškumas, unikalūs, įspūdingi papuošalai – aukštosios juvelyrikos pasaulis nenustoja žavėti, nepaisant to, kad jis prieinamas tik patiems turtingiausiems.
Paryžiuje aplink garsiąją Vandomo aikštę įsikūrusius žymiausius pasaulio juvelyrikos namus anąmet sujungė pagrindinis elementas: šviesą, optimizmą ir energiją skleidžiantis vaivorykštinis žėrėjimas.
Chanel
Pirmą kartą aukštosios juvelyrikos istorijoje buvo nutiestas emocingas, užslėptos simbolikos kupinas tiltas tarp kvepalų ir tauriųjų akmenų. Trokšdama savaip paminėti „Chanel Nr. 5“ šimtąjį jubiliejų, Chanel juvelyrikos studija, kuriai vadovauja Patrice Leguéreau, virtuoziškai interpretavo amžinas garsiausio pasaulyje aromato paslaptis. Didinga, neregėto masto (123 vienetai) „Kolekcija Nr. 5“ parodo visus šio įvairialypio, nepakartojamo olfaktorinio šedevro aspektus.
Penkios temos (kamštelis, flakonas, skaičius, gėlės, kvepalų šleifas) įdomiomis retų brangakmenių kompozicijomis perduoda jų turtingą, novatorišką dvasią, pabrėždamos kontrastą tarp griežtos buteliuko grafikos ir kvepalų jausmingumo. Buvo pagerbta ir Coco Chanel meilė bespalviams, skaidriems deimantams. Skirtingi šlifavimo būdai išryškina jų vaivorykštės spalvų žaižaravimą, blizgesį, spindesį. Šis vizualinis šviesos žaismas primena uoslės sprogimą, pajutus „Chanel Nr. 5“ kvapą, kurį įkūnija skirtingų atspalvių geltonų deimantų, safyrų, rožinių špinelių, morganitų, berilų, safyrų paletė.
Kamštelis
Stačiakampiai, smaragdinio pjūvio kamšteliai primena Vandomo aikštę, į kurią iš viršaus žvelgdavo Gabrielle Chanel, namais pasirinkusi „Ritz“ viešbutį. Pagaminti iš kalnų krištolo ar inkrustuoti deimantais, oniksu, perlais, geltonais safyrais, brangieji aštuonkampiai atsiduria elegancija bei rafinuotumu stebinančių geometrinių ornamentų centre. Kartais išaukštinamas brangakmenių grožis, kaip 5,21 karato deimantas, žibantis ant auksinio žiedo „Diamond Stopper“.
Flakonas
Kiekvieno atpažįstamas geometrinis buteliuko siluetas įsipina tarp subtilių atspalvių baltų ir geltonų deimantų, geltonų safyrų kaskadų ant ilgų karolių, auskarų, sagių. Iš šių lengvų linijų flakonų bėga kriaušės formos deimantų ašaros ir kaip dieviškų kvepalų lašai jausmingai teka moteriška iškirpte...
Skaičius
Nemirtingos Coco Chanel sėkmės skaičiaus „5“ dizainas tampa vienu pagrindinių šios kolekcijos simbolių. Kartais jis delikatus, lengvas kaip kaspinas, kartais įžūlus, didelis, energingas. Nuostabioje sagėje „Ribboned N5“ garsųjį numerį puošia 4 karatų, subtilių rausvai oranžinių saulėlydžio atspalvių safyras ir daugiau nei 30 karatų sveriantis gintarinio topazo lašelis.
Gėlės
Spalvinguose kūriniuose pražydo Graso (pranc. Grasse) jazminai, gegužinės rožės ir kvapiosios kanangos, įeinantys į sudėtingą kvepalų „Chanel Nr. 5“ formulės sudėtį. Stambios gėlės išlaiko visą savo trapumą, o žvaigždės, mėnulio, saulės motyvai primena 1932 metais G. Chanel kurtos (pirmos ir paskutinės) platinos bei deimantų kolekcijos „Bijoux de Diamants“ simbolius. Karolių „May Rose“ gegužės rožė panašėja į mėnulį su daugybe rožiniais safyrais nuspalvintų žiedlapių. Asimetriška baltų gėlių puokštė, vaizduojanti jazminus, rožes ir kvapiąsias kanangas, puošia nuostabius „Absolu N° 5“ deimantinius kaklo papuošalus.
Kvepalų šleifas
Siekiant perteikti „Chanel Nr. 5“ kvapo evoliuciją, buvo įsivaizduoti juvelyriniai dirbiniai su abstrakčiais raštais, kurie spinduliuoja ir įsilieja į kūną kaip kvepalai. Prabangi kompozicija, kurią sudaro daugiau nei 350 karatų itin vertingų oranžinės ir gintaro spalvos imperijos topazų „Golden Burst“, karoliams suteikia karštą, beveik barokinį įvaizdį. Harmoningoje rožinių atspalvių serijoje „Blushing Sillage“, į kurią įeina deimantai, rubinai, granatai, geltoni safyrai, rausvos bei raudonos spalvos špineliai, papuošalai primena kvepalų skysčio auksą. Visi šie žėrintys, šilti brangakmeniai ant dekoltė odos formuoja nuostabius, jaudinančius rikošetus.
Koljė „55.55“
Išskirtinio (700 deimantų) juvelyrinio kūrinio centre žibantis aštuonkampis, smaragdinio pjūvio, 55,55 karato, nepriekaištingos kokybės briliantas, priverčia spindėti visų tauriųjų akmenų ir unikalių dirbinių mėgėjų akis. Jį supa 104 apvalūs, 42 prancūziško batono (baguette) formos deimantai bei įvairių dydžių kriaušės formos deimantų kaskada, vaizduojanti mitinių kvepalų lašelius. Vėrinio dizainas primena kamštelio, flakono bei Vandomo aikštės siluetus.
Šis stulbinančio grožio stebuklas nebus parduodamas ir taps Chanel „paveldo“ kolekcijos dalimi kaip šio prekės ženklo šlovės liudijimas. Garbę jį trumpai dėvėti iki šiol turėjo tik dabartinė Chanel ambasadorė prancūzų aktorė Marion Cotillard.
Chaumet
Elegantišką, šiuolaikišką kolekciją „Spiralė“ (pranc. „Torsade“) įkvėpė garsusis Vandomo aikštės akmeninis 44,3 metro aukščio paminklas, kuris Napoleono įsakymu buvo pastatytas pergalei Austerlico mūšyje paminėti. Iš baltojo aukso gaminti kūriniai – žiedai, apyrankės, karoliai, auskarai, net diadema – poetiškai išreiškia apie koloną besivyniojančio bronzinio spiralės rašto judesio grakštumą. Nors dauguma juvelyrinių dirbinių yra puošti susipynusiais ar kabančiais deimantais, kai kurie žaidžia su labiau spinduliuojančiais spalvingais akmenimis, tokiais kaip intensyviai raudoni Mozambiko rubinai, Kolumbijos smaragdai, mėlyni Ceilono safyrai. Chaumet juvelyrinių namų istorinis simbolis – tiara – stebina savo lengvumu ir dizaino virtuoziškumu.
Dior
Aukštosios juvelyrikos meno vadovė Victoire de Castellane vėl tęsia variacijas nesibaigiančia dizainerio Christiano Dioro mėgstamiausių gėlių – rožių – tema. Kolekcija „Dior Rose“ taip pat švenčia istorinio pastato (30 avenue Montaigne) Paryžiuje atnaujinimą, kur netrukus ant stogo sužydės sodas. Kaip paprastai, viename dirbinyje susimaišo įvairūs brangakmenių apdirbimo būdai – kriaušės, markizės (ovalo), pagalvėlės (kvadratinės), blizgios (apvalios) ir stačiakampio (baguette) formos. Šis platus techninis žodynas leidžia jai auginti įvairiausių rūšių rožes: romantiškas (švelniai rožinis žiedas ar auskarai su purpuriniais granatais, išklotais žiedlapiais ir rožiniu safyro pumpuru ar papuošalų serija su sodriai mėlynais Mianmaro safyrais), vintažines (įvairiaspalviai ir daugialypių formų auskarai, sujungiantys granatus, safyrus, deimantus, smaragdus, ametistus bei Paraibos turmalinus), futuristines (karoliai su kraujo raudonumo gyslų opalu).
Van Cleef & Arpels
Garsieji aukštosios juvelyrikos namai prie šokio pasaulio prisirišo nuo 1940 metų, kai buvo sukurta jų vizitine kortele tapusi pirmoji balerina. Šiais metais jų grakštūs siluetai vėl virtuoziškai perduoda judesių subtilumą, kostiumų eleganciją, spektaklio dekoracijų gausumą. Kiekviena smulkiausia detalė išryškina ypatingą juvelyrikos meistrų kompetenciją. Rafinuotos šokėjos pakaitomis buvo puošiamos smaragdais, deimantais, rubinais, turkiais, lazuritais, susijungiančiais į nuostabų spalvingų atspindžių baletą.
Boucheron
Itin moderni, unikali holografinė kolekcija stebina savo harmonija tarp sukauptos patirties ir naujovių. Prabangūs, vienas už kitą vis labiau spindintys papuošalai tarsi ateina iš ateities. Šiam rizikingam projektui Boucheron meno vadovė Claire Choisne į pagalbą pasikvietė didelę Prancūzijos pramonės įmonę „Saint-Gobain“.
Ji sukūrė stulbinančią patentuotą technologiją, leidžiančią labai aukštoje temperatūroje purkšti tauriųjų metalų lietų ant baltos keramikos ar kalnų kristalų, kad būtų atkurtas siurrealistinis vaivorykštės vaizdas. Begalinis šviesos žaismas ant holografinės dangos nuolat keičiasi pagal paros laiką, odą ar drabužius. Kaip gėlių žiedai, kurių keraminiai žiedlapiai yra padengti sidabro ir titano milteliais, ar karoliai „Opalescence“ su labai vaizdinga milžiniška žuvimi (ją galima nešioti kaip segę). Efektas įspūdingas. Toks neįtikėtinas šuolis į nežinomybę klasikinį aukštosios juvelyrikos pasaulį stumia novatoriška kryptimi, kur vienintelės vertybės yra aistra, drąsa ir troškimai.
Pomellato
Nedėvimų drabužių persiuvimas ar perdirbimas jau stipriai išpopuliarėjo, bet kad ši tendencija pasieks aukštąją juvelyriką, sunku patikėti. Tai padarė Pomellato, pirmi išdrįsę dalį savo paveldo papuošalų integruoti į naują kolekciją „La Gioia“. Ji yra teatrališka, nesenstanti, iš karto atpažįstamo stiliaus.
Viena jos dalis skirta perdirbtiems papuošalams, kurie buvo sukurti iš legendinių 1984–2014 metų periodo gaminių. Vintažiniai pakabukai, auskarai, žiedai nukrypo nuo pirminės paskirties ir džiaugsmingai papildė „Naujos prabangos“ pirmtako Pomellato papuošalų visumą. Ant neobarokinių karolių pakibo trys simboliai – Bizantijos aukso bei granato (1993 m.), rožinio aukso ir amorfinės iškastinės dervos – gagato (2003 ir 2013 m.) kryžiai. Įspūdingas kaklo papuošalas supina įvairių formų ir dešimtmečių auksines grandinėles (2006, 2011, 2013 m.) ir atskleidžia juvelyro virtuoziškumą šioje srityje. Naujos, tvarios eros pradžia?