Aukštoji juvelyrika: „Cartier“ brangenybės, įkvėptos kelionių ir pasaulio grožio
Florencijoje Cartier pristatė naujausią savo aukštosios juvelyrikos kolekciją, kurioje žėri kerintys brangakmeniai, įkvėpti kelionių ir pasaulio grožio.
Jau daugiau nei 170 metų istoriją skaičiuojantys juvelyrikos namai Cartier naujos kolekcijos „Le Voyage Recommencé“ pristatymui išsirinko Florenciją ir taip suteikė galimybę be galo kūrybingoje aplinkoje pažinti nauja šviesa šių namų esmę nušviečiančius dirbinius.
Šiam pristatymui Cartier surengė vakarėlį Palazzo Corsini rūmų kieme – vienoje ypatingiausių Florencijos vietų, kur eksponuojami Rubenso, Fra Angelico ir Caravaggio darbai. Istorine ir menine svarba garsėjantys rūmai buvo paversti kerinčia erdve, į kurią pakviestos juvelyrikos namams svarbios asmenybės nuo Cartier ambasadorių iki bičiulių: Gong Li, Vanessa Kirby, Elle Fanning, Golshifteh Farahani, Kimberly Woltemas, Tara Emad, Adrienas Brody, Riley Keough, Stéphane Bak ir Pom Klementieff. Renginį užbaigė vakarienė su Cartier generaliniu direktoriumi Cyrille’u Vigneronu, skambant Cartier ambasadoriaus ir dainininko Labrinth dainoms.
Tuo pat metu Toskanoje, Villa Reale di Marlia viloje, buvo surengta atrinktų Cartier aukštosios juvelyrikos dirbinių paroda. Renginys patikėtas architektei ir dizainerei bei artimai šių namų draugei Patriciai Urquiolai, kuri dirbo ir prie ankstesnių „Sixième Sens“ (2021) kolekcijų pristatymų. Pasitelkdama 80 vitrinų ir 350 dirbinių, be galo talentinga ispanų dizainerė sukūrė kerinčią parodą, sujungiančią ištobulintus ir organiškus elementus, iliustruojančius Cartier įkvėpimo šaltinius.
Kelionė po šių mados namų esmę pateikiama per naują ir netikėtą prizmę. „Ši kolekcija tapo puikia proga nerti į Cartier stiliaus esmę. Tai kelionė atgal į Cartier kūrybos šerdį, nepertraukiamai laiko tėkmėje pasakojama istorija“, – teigia aukštosios juvelyrikos kūrybos vadovė Jacqueline Karachi.
„Sama“ ir judesys
Suteikti gyvybę ir išjudinti statiką – tokia buvo šio kaklo papuošalo užduotis. Vizualinė kompozicija sukasi aplink 19,27 karato Ceilono safyrą, kurdama judesio įspūdį. Besisukančio dervišų apdaro įkvėptas kaklo papuošalas suvytas iš besisukančių linkių. Vėriniui „Sama“ kurti pasitelktas pagalbinis kompiuterinis dizainas, preciziškai matavęs trijų dimensijų struktūras, besivejančias aplink kaklą. Kiekvienas pasvirimas, apimtis, proporcijos matuotos milimetro tikslumu. Siekdami užtikrinti, kad papuošalo linkiai priglustų kuo arčiau odos, jame sumontuoti nematomi sujungimai.
„Claustura“ ir geometrija
Charakteringi brangakmeniai yra tai, dėl ko Cartier apskritai kuria. Kaklo papuošalas „Claustura“ primena deimantų šydą, kurio centre spindi išskirtinis 4,02 karato akmuo. Išskirtiniame vėrinio reljefe grakščiai žėri šviesa, pramaišiui su ažūrinėmis detalėmis ir deimantais panaudoti oniksai kuria šiems juvelyrikos namams būdingą kontrastą. Tęsiama ir transformuojamų papuošalų tradicija – šis kaklo papuošalas gali būti atskirtas į dvi dalis. Tai buvo ambicingas techninis iššūkis, dėl kurio reikėjo sukurti vientisumo iliuziją, bet kartu užtikrinti, kad jis galėtų virsti atskirais papuošalais.
Juvelyrai kruopščiai dirbo, kad abi dalys tvirtai laikytųsi kartu. Atskiri kūriniai susijungia į vientisą kaklo papuošalą su iškiliais ir įdubusiais motyvais, kuriančiais nuostabiai vientisą estetiką. Juodos ir baltos derinį Cartier prisijaukino XX amžiaus pradžioje, dar prieš art deco periodą. Tad nesvarbu, ar tam bus panaudotas oniksas, emalis, ar lakas – šie juvelyrikos namai puikiai suprato juodos galią, kad būtų pabrėžta papuošalo geometrija.
„Panthère Givrée“ ir legendinė pantera
Šis kaklo papuošalas – stilizavimo ir figūracijos pavyzdys. Pirmiausia, pati panteros galva, kuri be galo realistiška – nuo nosies galiuko iki migdolo formos smaragdinių akių ir stačių ausų. Jos kūnas sukurtas iš geometrinių formų ir onikso dėmių. Atrodo, kad pantera saugo tris 20,33 karato akvamarinus, su kuriais švelniai kontrastuoja ir kompoziciją kuria smulkus lazuritas.
Pantera jau daugybę metų yra Cartier gyvūnas. Jos kailio motyvą pirmą kartą Louis Cartier pasiskolino 1914 metais, išpuošdamas platinos, deimantų ir onikso laikrodį. Dėmėtas motyvas virto tikra sensacija, o pantera žengė pirmuosius žingsnius juvelyrikos pasaulyje. Kūrybos direktore 1933 metais paskirta Jeanne Toussaint pavertė šį motyvą ikoniniu. Nuo Daisy Fellowes ir Maríos Félix iki Vanessos Kirby – šiandien daugybė asmenybių Cartier panteroje įžvelgia jausmingą, nepriklausomą, laisvą savo alter ego.