Juvelyrika ir laikrodžiai

Žvilgsnis į juvelyrikos kalbą - nuo statuso simbolio iki priklausymo subkultūroms

Papuošalai pakeri žvilgsnį, prikausto dėmesį ir kuria įvaizdį.

„L’Officiel“ nuotr.
„L’Officiel“ nuotr.

Pasitelkdama juvelyriką mada atskleidžia savo gryniausias skulptūriškas savybes. Kadaise nupoliruotas auksas ir jame įsegti brangakmeniai buvo statuso simbolis. Vis dėlto XX amžiuje papuošalai tapo dar matomesni, o visų dėmesį į juos nukreipė tokie dizaineriai ir juvelyrikos namai kaip Tiffany & Co., Elsa Perreti ir Aldo Cipullo, 1969 metais juvelyrikos namams Cartier sukūręs legendinę apyrankę „Love“.

 

Šiandienėje „Instagram“ eroje papuošalai reiškia daugiau nei prabangą. Net ir iš brangaus metalo pagaminta juvelyrika tapo daugelio asmeninio stiliaus dalimi. Dabar papuošalai žaismingi, ironiški, primenantys septintojo dešimtmečio bižuterijos bumą. Iš dervos pagaminti La Manso žiedai puošia Bellos Hadid pirštus, o Eliou ir Balenciaga kurti plastikinių karoliukų karoliai apsiviję Dua Lipos ir Harry Styleso kaklą. Šiandien tinkamas papuošalo pasirinkimas rodo priklausymą tam tikro stiliaus ir subkultūros grupei, o galimybė aprašyti juvelyrikos naujienas žurnalui „L’Officiel“ padeda dar labiau praplėsti kūrybines ribas. Ar tai būtų ketvirtajame dešimtmetyje S. Chompre nupiešti deimantinių sagių eskizai, ar krištolu spindinčios Pottier nuotraukos šeštajame – visa tai puošė žurnalo puslapius.

 
 

 Dabar papuošalai žaismingi, ironiški, primenantys septintojo dešimtmečio bižuterijos bumą.

 
 

Aštuntajame dešimtmetyje fotografas Guéganas pradėjo eksperimentuoti portretais, fiksuodamas elegantiškus modelius su plaukuose įsipynusiais vėriniais ar auskarais tarp lūpų. „L’Officiel“ šiandien tęsia žaismingų fotosesijų eksperimentus ir toliau žadindamas skaitytojų kūrybiškumą.

 
 

Rekomenduojame