Juvelyrika ir laikrodžiai

„Tiffany & Co.“: svajonės žydroje dėžutėje ir prabangiausia spalva pasaulyje

Prabangos sinonimu neretai tampa ženklo pavadinimas ar logotipas, reprezentuojantis ilgametę tradiciją ir paveldą. Vis dėlto visame pasaulyje puikiai žinomai Tiffany & Co. imperijai per pastarąjį šimtmetį asociaciją su prabanga žmonių mintyse sukurti pavyko pasitelkiant tik spalvą. 

„Tiffany & Co.“ nuotr.
„Tiffany & Co.“ nuotr.

Istorijos pradžia

1837 metais Charlesas Lewisas Tiffany ir Johnas B. Youngas Niujorke atidarė pirmąją „Tiffany & Young“ parduotuvę. Veiklos pradžioje joje buvo siūloma įsigyti raštinės reikmenų ir įvairių prabangių prekių, tad su juvelyrika kompanija pradėta sieti tik po dešimtmečio. 1848 metais C. L. Tiffany, po kelerių metų tapęs vienvaldžiu įmonės vadovu ir pervadinęs ją į Tiffany & Co., nuvyko į Europą ir įsigijo senojo žemyno aristokratams priklausiusių brangakmenių, kurie buvo panaudoti kuriant JAV rinkai skirtus juvelyrikos gaminius. Sėkmės ir statuso visuomenėje simboliu Tiffany & Co. kūriniai tapo 1862 metais, kai šalies prezidentas Abrahamas Lincolnas padovanojo savo žmonai perlų vėrinį ir auskarus, kuriuos Mary Todd Lincoln dėvėjo prezidento inauguracijos ceremonijoje. 

 

Popkultūros įtaka

Deimantai – geriausi merginų draugai. Dažnai ši skambi frazė asociacijų kelia su ikoniška daina, kurią 1953 metais filme Gentlemen Prefer Blondes atliko Marilyn Monroe. Būtent jos lūpose skambėjo ir Tiffany & Co. pavadinimas, tapęs brangakmenių sinonimu, tad viešojoje erdvėje aktorė tapo savotiška ženklo ambasadore. Praėjusio amžiaus viduryje moteriškumo ir seksualumo simboliu tituluota aktorė padarė stiprią įtaką grožio standartui ir kintančioms mados tendencijoms, tad Tiffany & Co. ženklas po truputį įsitvirtino ir mados industrijoje kaip modernios juvelyrikos kryptį formuojantis ženklas. Siekdama klientams pristatyti unikalaus dizaino produktus, Tiffany & Co. per pastaruosius dešimtmečius dirbo su prestižiškiausiais juvelyrikos dizaineriais, tarp kurių buvo Paloma Picasso, Jeanas Michelis Schlumbergeras ir Elsa Peretti.

 

Breakfast at Tiffany’s“ 

Audrey Hepburn, dėvinti juodą Givenchy suknelę ir pusryčiaujanti šalia Tiffany & Co. parduotuvės vitrinos Niujorke, – tai vienas atpažįstamiausių pastarojo šimtmečio kino istorijos kadrų. 1961 metais pasirodžiusi subtili romantinė drama „Pusryčiai pas Tifanį“ (angl. „Breakfast at Tiffany’s“) prisidėjo prie ženklo aktualizavimo platesnei auditorijai. Nenuostabu, kad ilgą laiką parduotuvės asortimentu dėl itin aukštų kainų galėjo domėtis tik maža, aukščiausias pajamas generuojančių žmonių dalis. Vis dėlto filmas priartino prabangos ženklą prie auditorijos. Kurdami „Pusryčius pas Tifanį“ kompanijos vadovai nusprendė pirmą kartą suteikti leidimą filmuoti parduotuvės erdvėje. Niujorke, 5-ojoje aveniu, įsikūrusiai parduotuvei tapus laikina filmavimo aikštele, buvo pasamdyta net 40 ginkluotų asmenų, užtikrinusių šimtais tūkstančių JAV dolerių vertinamo parduotuvės asortimento saugumą.

 

Žydros dėžutės efektas

Spalvos turi galią paveikti žmonių emocijas ar nesunkiai sukelti prisiminimų bei konkrečių įvykių fragmentus. Taip pat konkrečias asociacijas keliančios spalvos gali priversti mus svajoti. Tiffany & Co. kompanijai, pasitelkusiai šviesiai žydrą spalvą, pavyko joje užkoduoti įmonės istoriją, viziją ir svajones, kuriose prestižo siekį dažnai pakeičia asmeninė laimė ir šeimos vertybės. Per pastaruosius dešimtmečius populiariojoje kultūroje susiformavo fenomenas, kuriame Tiffany & Co. žydra dėžutė tapo savotišku sužadėtuvių simboliu. Žinoma, tam didelę įtaką turėjo Holivudas ir apgalvota rinkodaros strategija, tačiau tai nesumažino šviesiai žydros spalvos magijos. Beje, „Pantone 1837 numeriu pažymėta spalva teisiškai priklauso Tiffany & Co. bendrovei.

 

Aktualumas šiandien

Net ir šimtametes tradicijas puoselėjantys ženklai turi prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios vartotojų elgsenos. Siekdami išlaikyti tūkstantmečio kartos lojalumą ir kurti aktualaus ženklo įvaizdį „Gen-Z“ kartos akyse, Tiffany & Co. pastaraisiais metais bendradarbiavo su Lady Gaga, Lupita Nyong’o, Grace Coddington, o šį rudenį pasirodė reklama, kurioje galima išvysti atlikėjų porą Beyonce ir Jay-Z. Taip pat lapkričio mėnesį pasirodė ir daugelį mados industrijos profesionalų nustebinusi bendra Tiffany & Co. bei gatvės stiliaus kultūrą reprezentuojančio ženklo Supreme kolekcija.

 

Rekomenduojame