„Teslos“ elektromobilių paslaptis įminęs E.Miškeliūnas: konkurencijoje išlošia vartotojas
Specializuoto „Teslos“ elektromobilių priežiūros paslaugų centro „TS Vilnius“ įkūrėjas Egidijus Miškeliūnas įsitikinęs – Lietuva yra automobilininkų kraštas, kuriame kokybiška ir patogi transporto priemonė išties turi vertę.
Konkurencinė terpė tarp gamintojų aštrėja, į rinką braunasi nauji, potencialo turintys žaidėjai, tačiau, Egidijaus įsitikinimu, nėra rimtų prielaidų tikėtis, kad artimiausiu metu „Tesla“ bus išstumta iš lyderiaujančių pozicijų.
Kas jus, teisininką, paskatino atidaryti specializuotą „Teslos“ priežiūros centrą Lietuvoje? Kaip susidomėjote šio ženklo automobiliais?
Nors automobiliai ir motociklai lydėjo mane nuo 11 metų, jau 8 klasėje supratau, kad noriu būti pareigūnu. Tuo metu jaunimui didelę įtaką darė Holivudo filmai, kuriuose vaizduojama gėrio pergalė prieš blogį. Vieni nueidavo į šviesiąją, kiti – tamsiąją pusę. Visada žinojau, kad noriu kovoti su tuo blogiu. Taip nusprendžiau studijuoti teisės ir policijos bakalaurą, o teisėsaugos sistemoje pradirbau 8 metus.
Visgi automobiliai visada mane lydėjo, nebuvo svetimas ir mašinų remontas. Pabaigęs karjerą policijoje ir suvokęs, kad ši sritis man ankštoka, ėmiausi ieškoti kitos sferos. Automobilių remontas buvo būtent tas laukas, kuriame jaučiausi stiprus, juolab kad tai buvo ir mano hobis. Hobį pavertęs darbu visada būni laimingas ir gali pasiekti puikių rezultatų. Išėjęs iš pareigūno darbo, trejetą metų pasidarbavau draudimo kompanijoje, o paskui nusprendžiau atidaryti automobilių remonto įmonę. Dirbome su visais automobiliais be jokių išimčių ar išskirtinumų.
Vieną dieną bičiulis, įsigijęs „Teslos“ automobilį, davė juo pavažiuoti. Vos pabandęs, susidomėjau šiuo ženklu, tapo smalsu geriau pažinti, kaip šie automobiliai yra sudėti, veikia, funkcionuoja, kaip juos remontuoti. Kryptingai prie to dirbau. Praėjus keliems mėnesiams, jau buvau pats įsigijęs sudaužytą „Teslos“ automobilį ir paskyriau daugybę valandų suprasti automobilio veikimo principus, ypač elektrinės jo dalies.
Mūsų komanda tikslingai dirbo, kad vairuojantiesiems „Teslą“ nebebūtų poreikio diversifikuoti paslaugų teikėjus: dažyti automobilį vienoje įmonėje, keisti kaladėles kitoje, taisyti elektros dalį – pas trečius. Idėja ir buvo sukurti specializuotą saloną, kuriame po vienu stogu būtų sprendžiamos visos su „Teslos“ automobiliais susijusios problemos. Šiandien esame subūrę komandą, supirkę „Teslos“ įmonės aprobuotą įrangą, palaikome kontaktą su pačių gamintojų koncernu automobilių dalių pirkimo, duomenų, dokumentų keitimosi klausimais. Hobis virto verslu, nes prie šio automobilių ženklo dirbome kryptingai ir šiandien galime pasiūlyti visą spektrą su „Teslos“ automobilių taisymu susijusių paslaugų. Ilgą laiką iš potencialių „Teslos“ pirkėjų teko girdėti nuogąstavimų ir dvejonių, ar verta įsigyti šį automobilį, nes buvo abejojama, kas nelaimės atveju jį remontuotų. Dabar šios priemonės savininkai dėl to visiškai neišgyvena, nes yra tikri, kad turės į ką kreiptis.
Kaip vertinate „Teslos“ elektromobilių adaptaciją Lietuvoje? Kaip lietuviai žiūri į šiuos automobilius ar valingai juos renkasi?
Tenka stebėti duomenis, kad lietuviai noriai sėda į „Teslos“ automobilius. Tame yra dvi dedamosios. Genetiškai esame automobilistų kraštas. Norime turėti kokybišką, prabangų automobilį. Atsiradus „Teslai“, vairuotojai į tai žiūrėjo kaip į kažką nepažinto, nepatirto, keliančio smalsumą. Šiandien yra ir kitų elektromobilių gamintojų, bet beveik visiems elektromobilis, visų pirma, asocijuojasi su „Tesla“.
Kaip nupieštumėte „Teslos“ vairuotojo portretą, kokio statuso, veiklos, amžiaus žmonės dažniausiai sėda prie jos vairo? Ar šie automobiliai patrauklūs ir vairuotojoms moterims?
Vairuotojo portretas keičiasi. Prieš penketą ar truputį daugiau metų tai buvo itin inovatyvūs, drąsūs žmonės, nepabijoję su šio ženklo automobilių vairavimu, valdymu, eksploatavimu siejamų iššūkių ir rizikų. Vartotojas buvo solidus, pasiturintis asmuo, besidomintis novatoriškais sprendimais, siekiantis būti išskirtinis kelyje.
Šiandien tai keičiasi. Automobilio kaina tampa įkandama. Vairuotojo amžius jaunėja, galime pastebėti 25–30 metų „Teslos“ savininkų, kurie nebūtinai yra stipriai pasikaustę automobilizmo srityje, bet jiems svarbi inovacija, paties ženklo prestižas ir kokybė.
Džiugu pastebėti, kad daug ženklo modelių yra perkami vairuotojų moterų, pavyzdžiui, „Tesla model 3“. Tai populiarus, ekonomiškas, žemiškas modelis, atitinkantis kasdienius šeimos poreikius, bet kartu išlaikantis prestižinio automobilio vardą.
Kokios yra šių automobilių stiprybės ir silpnybės?
Esminga kalbėti apie du pagrindinius elementus – tai inovacijos ir nuvažiuotinas atstumas vienu įkrovimu. Tai dalykai, dėl kurių pasaulis šiandien eina iš proto, o elektromobilių gamintojai šiais aspektais konkuruoja tarpusavyje. Kartu tai ir akmuo į skeptikų, delsiančių nuo vidaus degimo variklių pereiti prie elektromobilių, daržą.
Žinoma, tobulų daiktų nėra. Be visų pagyrų „Teslai“, turiu pripažinti, kad automobiliai turi nemažai techninių problemų, inžinerinių spragų, gamybinių sprendimų, kurie, mano manymu, nepateisina arba neatitinka vartotojo lūkesčių. Nereikėtų galvoti, kad įsigijus „Teslos“ automobilį jis važiuos stebuklingai, neges, neturėsite rūpesčių ar sunkumų. Taip paprasčiausiai nebūna. Pavyzdžiui, patogu valdyti automobilį nuotoliniu būdu telefonu, tačiau žiemą gali užšalti jo rankenėlės. Kiekvienas automobilis turi ir pliusų, ir minusų. „Tesla“ – ne išimtis.
Kaip matote „Teslos“ augimo perspektyvas Lietuvoje?
Smagu, kad Lietuvoje turime patikimų importuotojų. Vairuotojas gali ir išbandyti, ir įsigyti automobilį mūsų šalyje. Džiaugiuosi, kad draudimo bendrovės yra pajėgios tinkamai įvertinti rizikas, atsiradus mūsų servisui, ir vartotojui pasiūlyti protingą draudimo įmoką bei sąlygas. Stebime tikrai nemažą susidomėjimą „Teslos“ automobiliais, nors svarbu atsiminti, kad konkurencija nėra pranykusi. Ne tik senieji gamintojai persiorientuoja iš vidaus degimo variklio į elektrines sistemas, bet į rinką ateina ir nemažai naujų, perspektyvių žaidėjų. Nusimato didelė konkurencija, iš kurios vartotojas, turėdamas didelę galimybę rinktis, išloš. Vis dėlto neabejoju, kad Elonas Muskas turi planą ir neleis „Teslos“ automobiliams užleisti išsikovotų pozicijų, net ir aštrėjant konkurencinei terpei.
Vyganto Ovadnevo nuotr.