Interjero pasaulyje atgimsta 8-ojo dešimtmečio dizainas, įkvėptas disko stiliaus
Pasak namų idėjų centre NIC veikiančios interjero dizaino mokyklos „7 jausmai“ vadovo Gedimino Preišegalavičiaus, esminių lūžių tendencijose nėra, pastebimas nuosaikus praėjusių laikotarpių tęstinumas. Naujausios tendencijos šiais metais pasireiškia smulkmenomis, detalėmis, tai gali būti naujas atspalvis ar dekoravo elementas.
Šiuo metu itin populiari XX amžiaus moderni stilistika, kuri savo aukso amžių išgyveno 1930–1960 metais. Ši stilistika radosi įkvėpta XX amžiaus pradžios tendencijų, tokių kaip vokiečių bauhauzas. Pasibaigus karui suklestėjo technologinė pažanga, kuri leido sukurti naujas medžiagas, atrasti naujas tekstūras, efektus, formas ir net spalvas. Visa tai netrukus persikėlė į baldų pramonę.
XX amžiaus moderni stilistika pasižymi klasikine, minimalistine išvaizda su švariomis linijomis ir minimaliu dekoru. Funkcionalumas čia yra pirmoje vietoje, tačiau formos ne ką mažiau svarbios. Aptakios linijos žengia kartu su organiškomis ir geometrinėmis formomis. Stilius – įvairių kultūrų pažinimas, taip pat netradicinių, kontrastingų medžiagų naudojimas. Tuo metu naujai atrastos medžiagos, tokios kaip plastikas, nedelsiant persikėlė ir į baldus. Plastikas tada buvo naudojamas tikrąja savo forma, o ne siekiant imituoti medžio elementus. Bendrai naudojamos tokios medžiagos kaip mediena, metalas, stiklas, vinilas, fanera.
Pasak interjero dizaino specialisto, stebint šias tendencijas galima prognozuoti, jog artimu metu sulauksime disko stiliaus atgimimo: „Matome, kad kompanijos įkvėpimo dairosi į savo praeitį. Kiekvienais metais švenčiami vieno ar kito produkto penkiasdešimtmečiai. Todėl, praėjus šiam periodui, laukia 8-ojo dešimtmečio dizaino atgimimas, kas naujomis formomis ir spalvomis atneš ne ką kita kaip legendinį disko stilių.“
Vienas iš įdomesnių penkiasdešimtmetį švenčiančių kompanijų produktų – UP minkštasuolis, kurį savu laiku buvo galima išvysti daugelyje namų. Į parodą šiais metais jis grįžo atsinaujinęs, perdirbtas, iš naujų šiuolaikinių medžiagų.
Milano parodoje šiais metais buvo galima išvysti ir skandinaviško dizaino grandų. Nors skandinavų dizaino sprendimai skiriasi nuo mados, kurią diktuoja Milanas, ir čia buvo galima išvysti įdomių produktų. Pasakodamas apie lietuvių taip pamėgtą skandinavišką dizainą, G. Preišegalavičius svarstė, jog šios krypties aukso amžius jau praėjo. „Skandinaviško dizaino aukso amžius buvo 1960–1970 metai, kai inovacijas kūrė išties garsūs dizaineriai. Tuomet tai buvo avangardas. Tačiau pripažinimą ir savitą bei ryškų charakterį skandinavai vis dar turi, o naujausiose jų kolekcijose jau pastebimi ir Milano diktuojamų madų potėpiai.